piątek, 1 grudnia 2017

Rok - czyli 81 książek i jeden kalendarz


Rok to 365, a czasem i 366, dni. Rok to 52 tygodnie. Rok to 12 miesięcy. Ten rok to 81 książek na CzyTa Mai!




Och, jak ten czas szybko leci! Wiecie, że CzyTa Maja obchodzi dziś swoje pierwsze urodziny? Od równego roku jestem książkową blogerką. Muszę przyznać, że był to wspaniały rok, gdyż od 1 grudnia 2016:
  • poznałam wiele super-fajnych osób;
  • byłam na Targach Książki - i tych Warszawskich, i tych Krakowskich;
  • uczestniczyłam w kilku warsztatach;
  • odwiedziłam ważne dla mnie księgarnie kameralne;
  • powąchałam ogromną ilość książek;
  • udzieliłam pierwszego w życiu wywiadu (możecie przeczytać go tutaj) i wciąż nie mogę w to uwierzyć, choć od jego opublikowania minęły już ponad cztery miesiące!
  • opowiadałam o książkach na antenie radiowej Trójki, RDC oraz Polskiego Radia Dzieciom.



Przez ten rok bardzo się zmieniłam, sporo urosłam i... zaczęłam dużo więcej czytać!




Teraz przejdźmy już do... no właśnie, dziś troszkę Was zaskoczę. Otóż jestem (prawie) pewna, że gdy usłyszycie wyraz rok, do głowy automatycznie wpada Wam słowo kalendarz. Jak już wcześniej wspomniałam, minął rok z CzyTa Mają, więc dzisiaj napiszę właśnie o kalendarzu! Lecz nie o takim zwykłym kalendarzu, bo o egzemplarzu ilustrowanym przez 12 grafików! Już sama okładka przyciąga wzrok i zapada w pamięć, a środek to już magia!




Zapewne większość z Was nie wyobraża sobie życia bez kalendarza, ściennego również. Ale gdy już kupujemy kalendarz, to najlepiej, aby cieszył oko. W końcu będziemy na niego patrzeć przez cały rok! Wydawnictwo WYtwórnia idzie nam z pomocą. Do tego, aby "Kalendarz 2018", bo o nim mowa, był wyjątkowy, przyczynili się: Ada Buchholc (styczeń), Piotr Młodożeniec (luty), Marta Kopyt (marzec), Anna Niemierko (kwiecień), Monika Hanulak (maj), Małgorzata Gurowska (czerwiec), Małgorzata Nowak (lipiec), Patryk Mogilnicki (sierpień), Agata Królak (wrzesień), Edgar Bąk (październik), Robert Czajka (listopad) oraz Grażka Lange (grudzień i okładka), czyli krótko - wielka dwunastka!




Z owej wielkiej dwunastki miałam okazję poznać dwie osoby, Monikę Hanulak i Grażkę Lange, więc napiszę troszeczkę o tych dwóch paniach. Pani Monika to bardzo skromna, ciekawa i pomysłowa osoba! Natomiast pani Grażka jest kobietą z otwartą głową i niezwykłym poczuciem humoru. Można powiedzieć, że pani Lange ma trzy wcielenia, gdyż przedstawia się - Grazia, studenci zwracają się do niej - Pani Profesor, a na książkach, jako autorka, podpisuje się - Grażka. Zauważyłam, że obie panie się kumplują.


A, i jeszcze jedno! Wy również możecie znaleźć się w gronie wielkiej dwunastki, gdyż styczeń 2019 jest cały bielutki. To Wasze 'pole do popisu'!


Jestem bardzo ciekawa, co porabiali wspomniani ilustratorzy w wieku jedenastu lat... Pani Wydawczyni również :-)

Tytuł - Kalendarz 2018
Ilustracje - Ada Buchholc, Piotr Młodożeniec, Marta Kopyt, Anna Niemierko, Monika Hanulak, Małgorzata Gurowska, Małgorzata Nowak, Patryk Mogilnicki, Agata Królak, Edgar Bąk, Robert Czajka, Grażka Lange
Wydawnictwo WYtwórnia, Warszawa 2017

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz